Met de groei van internet, sociale media en technologische ontwikkelingen zijn er steeds meer mogelijkheden voor organisaties om klanten te bereiken. Daarin spelen het gebruik van nieuwe technologie, een uitstekende customer experience en dataverzameling een steeds grotere rol. Dat vraagt om een strategie waarin organisatiedoelstellingen, sales- en marketingactiviteiten en een toekomstvisie aan elkaar verbonden worden.
Door deze ontwikkelingen is de positie van Chief Commercial Officer (CCO) of Commercieel Directeur steeds vaker te vinden binnen organisaties. De CCO of Commercieel Directeur is verantwoordelijk voor het commerciële succes van de organisatie. Daarin is een strategie met betrekking tot positionering, brand management en een sterke customer journey steeds belangrijker. Afhankelijk van de structuur van de organisatie kan deze verantwoordelijkheid ook belegd zijn bij de Chief Marketing Officer (CMO) of Marketing Directeur.
De keuze voor een CCO / Commercieel Directeur of CMO / Marketing Directeur is een belangrijke keuze. Eén die medebepalend is voor de toekomst van uw organisatie. Wij geloven dat een succesvolle match verder gaat dan het beschikken over de vereiste ervaring en competenties. Daarom kijken wij met een andere blik naar organisaties en kandidaten. En vinden wij écht luisteren belangrijk. Want: Kijken is onze kunst, luisteren is ons vak.